Efterskalv våren 2010
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Symboler som är upptagna

2 posters

Gå ner

Symboler som är upptagna Empty Symboler som är upptagna

Inlägg  Mattiasostklint mån jun 22, 2009 7:09 am

Hej!

Jag är delansvarig för att skriva ihop religionen för de Trogna. Satt och tittade lite på de två religionernas beskrivningar på Wikin, och... Båda har valt röd som "helig" färg, och båda har valt rosen - eller törnet - som "helig" symbol.
Bortsett från vad detta säger om dålig fantasi och bristande kreativitet från samtliga inblandade: kan man tänka sig att jämka ihop detta? Om De Trogna skippar rött och väljer gult istället (eller blått, övriga färger (grönt, brunt, grått osv) är såpass vanligt förekommande inom lajvklädsel i allmänhet att det inte kommer att märkas) och brödraskapet/systerskapet tar en våg istället för sin ros, funkar det för alla inblandade?

Jag har funderat på andra symboler som skulle funka för de trogna, och det enda jag kommit fram till är en blixt, men det är svårt att göra en blixt utan att det ser ut som dålig hårdrock eller SS-jugend.

Mattiasostklint

Antal inlägg : 33
Join date : 08-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Symboler som är upptagna Empty Sv: Symboler som är upptagna

Inlägg  Ekoren fre jun 26, 2009 2:02 am

Vi kan tänka oss att ta något annat än en ros (dock inte en våg för Systerskapet och brödraskapet "Vågen" låter som en klubb för viktväktare). Jag lämnar ett meddelande här när vi kommit på något som stämmer bättre med religionen.
Ekoren
Ekoren

Antal inlägg : 17
Join date : 08-11-02
Age : 46
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Symboler som är upptagna Empty Sv: Symboler som är upptagna

Inlägg  Mattiasostklint mån jun 29, 2009 5:58 am

Funkar det inte med annat än rosen så finns det andra lösningar för oss, men törne skulle passa väldigt bra, så är det bara...

Men viktväktare går ju bort, det fattar jag med!

vi har en annan variant där vi använder solen som symbol i dubbelbemärkelsen värmande/livgivande kontra brännande/uttorkande, det skulle funka det med. Har fått för mig att ni redan har broderade rosor osv, så det kanske är lite för mycket jobb att byta?

Mattiasostklint

Antal inlägg : 33
Join date : 08-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Symboler som är upptagna Empty Sv: Symboler som är upptagna

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet