Efterskalv våren 2010
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Workshops och kurser

4 posters

Gå ner

Workshops och kurser Empty Workshops och kurser

Inlägg  Busdjur mån okt 27, 2008 2:55 am

Givet arrangemangets upplägg så har det uttryckts intresse för olika former av övningar, kurser, informationsmaterial om lämpliga kringliggande ämnen.

Ex.

Kurs i skadesmink
Stagefighting-kurs
Material, övningar och workshops om hur man på ett bra sätt hanterar saker som fångar, misshandel och tortyr utan att folk far illa OFF

Vad känner du skulle vara intressant att få öva på, lära dig mer om eller gå kurs i inför arrangemanget? Sitter du på kunskaper eller material som vi kan ha nytta av?


Senast ändrad av Busdjur den tis feb 10, 2009 2:09 pm, ändrad totalt 2 gånger
Busdjur
Busdjur

Antal inlägg : 195
Join date : 08-10-27
Age : 47
Ort : Örebro

http://www.efterskalv.nu

Till överst på sidan Gå ner

Workshops och kurser Empty Sv: Workshops och kurser

Inlägg  Sunna mån okt 27, 2008 6:29 am

Samtliga tre uppräknade grejer vore toppen!

Eftersom jag gillar att fyslajva skulle det vara intressant att lära mer!

Kan inte lära ut så mycket men är gärna försöksobjekt Very Happy .

Fale har en del bra tips på hur man genomför snygga hängningar som är ergonomiska och bekväma för offret.

Sunna

Antal inlägg : 23
Join date : 08-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Workshops och kurser Empty Sv: Workshops och kurser

Inlägg  Busdjur mån okt 27, 2008 9:47 am

Sunna - jag hade faktiskt planerat för att ta kontakt med dig och Fale angående lite sådana där saker iaf - det var en snygg hängning på Blodspår och jag vet att du sitter på många erfarenheter när det kommer till spel av det där slaget.

Och just enklare workshops kring det där med vissa enkla saker du kan göra för att skrämmas, hålla fast någon, lägga ner de på marken på ett ofarligt sätt och liknande är en av de saker som det finns planer för att göra på plats på området.
Busdjur
Busdjur

Antal inlägg : 195
Join date : 08-10-27
Age : 47
Ort : Örebro

http://www.efterskalv.nu

Till överst på sidan Gå ner

Workshops och kurser Empty Sv: Workshops och kurser

Inlägg  Sunna tis okt 28, 2008 3:58 am

Låter fint!

Fale har en del enklare, ej tillståndspliktiga pyrotekniska grejer han kan visa o lära ut om också.

En del av det har vi mycket gott om och kan sälja också, då vi köpte ett parti o fick kilovis med stuff Very Happy .

Sunna

Antal inlägg : 23
Join date : 08-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Workshops och kurser Empty Sv: Workshops och kurser

Inlägg  Naudiz tis okt 28, 2008 4:37 pm

Vi kommer att ordna en sårsminksworkshop i Skåne i december eller januari som kommer att vara gratis som det verkar. Har själv fått ett intresse för sårsmink efter lajvet Ingenmansland, liksom några vänner till mig, och planen är att lära sig en del framöver. Vi har också pratat om att ha en workshop i stagefighting i samma veva då en av oss känner en person som håller kurser i det. Troligtvis blir det över en helg och temat på helgen kommer att vara lajv så tanken är att även få in lite annat lajvrelaterat. Tanken är iaf att det ska vara öppet för de som vill och alla förslag och idéer är av godo och vi är också öppna för samarbeten.

("Vi" är i det här sammanhanget den förening jag är aktiv i, A.L.I.A.S., och sen kommer vi nog involvera Sverok SKuD, Studiefrämjandet och kanske ngn annan förening också.)

Naudiz

Antal inlägg : 21
Join date : 08-10-28
Age : 41
Ort : Svedala, Skåne

http://alias.syskonskapet.se

Till överst på sidan Gå ner

Workshops och kurser Empty Sv: Workshops och kurser

Inlägg  Busdjur ons okt 29, 2008 4:00 am

Naudiz skrev:Vi kommer att ordna en sårsminksworkshop i Skåne i december eller januari som kommer att vara gratis som det verkar. Har själv fått ett intresse för sårsmink efter lajvet Ingenmansland, liksom några vänner till mig, och planen är att lära sig en del framöver. Vi har också pratat om att ha en workshop i stagefighting i samma veva då en av oss känner en person som håller kurser i det. Troligtvis blir det över en helg och temat på helgen kommer att vara lajv så tanken är att även få in lite annat lajvrelaterat. Tanken är iaf att det ska vara öppet för de som vill och alla förslag och idéer är av godo och vi är också öppna för samarbeten.

("Vi" är i det här sammanhanget den förening jag är aktiv i, A.L.I.A.S., och sen kommer vi nog involvera Sverok SKuD, Studiefrämjandet och kanske ngn annan förening också.)

Det låter som saker som definitivt passar folk som är intresserade av arrangemang i den här stilen.

För egen del har jag ingen barnledig helg i december ledig på mitt schema (utom julveckan men det känns som en dum vecka att lägga något av det där slaget) men skulle den råka infalla en jämn vecka i januari så kommer jag gärna ner och deltar och/eller hjälper till. Och om ni kan tänka er att plocka in folk utifrån som deltagare får ni jättegärna annonsera det hela här på forumet.
Busdjur
Busdjur

Antal inlägg : 195
Join date : 08-10-27
Age : 47
Ort : Örebro

http://www.efterskalv.nu

Till överst på sidan Gå ner

Workshops och kurser Empty Sv: Workshops och kurser

Inlägg  Naudiz ons okt 29, 2008 3:12 pm

Det är mest troligt att det blir i januari och isf kan vi försöka lägga det en jämn vecka. Ska kolla upp lite datum så kan jag hojta så fort jag har lite mer koll. Smile

Naudiz

Antal inlägg : 21
Join date : 08-10-28
Age : 41
Ort : Svedala, Skåne

http://alias.syskonskapet.se

Till överst på sidan Gå ner

Workshops och kurser Empty Sv: Workshops och kurser

Inlägg  Tommie tor jul 09, 2009 2:28 am

Peta in mig på intresselistan

Tommie

Antal inlägg : 2
Join date : 09-07-09

Till överst på sidan Gå ner

Workshops och kurser Empty Sv: Workshops och kurser

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet