Efterskalv våren 2010
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Teaterblods-recept

3 posters

Gå ner

Teaterblods-recept Empty Teaterblods-recept

Inlägg  Ekoren ons dec 17, 2008 1:45 pm

Eftersom teaterblod diskuteras i en annan tråd så kanske en hög recept kan komma till nytta:
http://www.shades-of-night.com/painneck/blood.html

Själv brukar jag använda vit baksirap (mindre trögflytande än de mörkare sorterna) och blanda i röd och svart hushållsfärg/karamellfärg (den svarta kan du köpa via t.ex. panduro). Grön fungerar den också men min erfarenhet är att den svarta ger en mer realistisk färg på det hela. Denna blandning fungerar bäst om du ska ha blod för sminkeffekter eller om du ska ha den liggandes i en behållare - den är på tok för trögflytande för att kunna använda för t.ex. blodstänk.
(Och den fryser fort i minusgrader... Arrs kommentar)
Ekoren
Ekoren

Antal inlägg : 17
Join date : 08-11-02
Age : 46
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Teaterblods-recept Empty Sv: Teaterblods-recept

Inlägg  Naudiz ons dec 17, 2008 6:46 pm

Vi brukar köra på en flaska ljus sirap, två flaskor röd karamellfärg och en flaska gul karamellfärg. Ser bra ut och funkar om man ska exempelvis bloda ner tygstycken och dylikt eller ha till smink, men nackdelen med sirapsblod är ju att det är tämligen kladdigt.

Naudiz

Antal inlägg : 21
Join date : 08-10-28
Age : 41
Ort : Svedala, Skåne

http://alias.syskonskapet.se

Till överst på sidan Gå ner

Teaterblods-recept Empty Sv: Teaterblods-recept

Inlägg  Sunna sön jan 18, 2009 10:18 am

Bra att det är sent på året, satt en gång nedblodad vid en skamstock och blev alldeles för uppvaktad av getingar....
Riktigt glad när vakterna hällde kallt vatten över mig, hade redan hunnit få ett stick då.

Sunna

Antal inlägg : 23
Join date : 08-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Teaterblods-recept Empty Sv: Teaterblods-recept

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet