Teaterblods-recept
3 posters
Sida 1 av 1
Teaterblods-recept
Eftersom teaterblod diskuteras i en annan tråd så kanske en hög recept kan komma till nytta:
http://www.shades-of-night.com/painneck/blood.html
Själv brukar jag använda vit baksirap (mindre trögflytande än de mörkare sorterna) och blanda i röd och svart hushållsfärg/karamellfärg (den svarta kan du köpa via t.ex. panduro). Grön fungerar den också men min erfarenhet är att den svarta ger en mer realistisk färg på det hela. Denna blandning fungerar bäst om du ska ha blod för sminkeffekter eller om du ska ha den liggandes i en behållare - den är på tok för trögflytande för att kunna använda för t.ex. blodstänk.
(Och den fryser fort i minusgrader... Arrs kommentar)
http://www.shades-of-night.com/painneck/blood.html
Själv brukar jag använda vit baksirap (mindre trögflytande än de mörkare sorterna) och blanda i röd och svart hushållsfärg/karamellfärg (den svarta kan du köpa via t.ex. panduro). Grön fungerar den också men min erfarenhet är att den svarta ger en mer realistisk färg på det hela. Denna blandning fungerar bäst om du ska ha blod för sminkeffekter eller om du ska ha den liggandes i en behållare - den är på tok för trögflytande för att kunna använda för t.ex. blodstänk.
(Och den fryser fort i minusgrader... Arrs kommentar)
Ekoren- Antal inlägg : 17
Sv: Teaterblods-recept
Vi brukar köra på en flaska ljus sirap, två flaskor röd karamellfärg och en flaska gul karamellfärg. Ser bra ut och funkar om man ska exempelvis bloda ner tygstycken och dylikt eller ha till smink, men nackdelen med sirapsblod är ju att det är tämligen kladdigt.
Sv: Teaterblods-recept
Bra att det är sent på året, satt en gång nedblodad vid en skamstock och blev alldeles för uppvaktad av getingar....
Riktigt glad när vakterna hällde kallt vatten över mig, hade redan hunnit få ett stick då.
Riktigt glad när vakterna hällde kallt vatten över mig, hade redan hunnit få ett stick då.
Sunna- Antal inlägg : 23
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet